יש בשוק מגוון גדול של סוגי נייר שונים ליצירת פוסטרים. סוג הנייר הנבחר תורם לאיכות ולסטנדרט העיצובי הייחודי שיאפיין את הפוסטר. כדי לבחור בסוג הנייר המתאים ביותר לפוסטר שלכם, הכרחי להכיר כמה פרמטרים שישפיעו על איכות התוצאה הסופית.

כפי שהשוק מציע שלטים מסוגים ומחומרים שונים, כמו שלטי ניאון או שלטים עם אותיות תלת מימד, כך ישנם גם סוגי נייר שונים שעליהם ניתן להדפיס פוסטרים לקישוט החלל או להצגת מידע חשוב.

מהם סוגי הנייר השונים המתאימים ליצירת פוסטרים?

אחד האלמנטים הבולטים שעליכם לשקול בעת בחירת נייר גלילה לאריזת פוסטרים, הוא הבהירות והיכולת הרפלקטיבית שלו. בהתבסס על פרמטר זה, קיימים שלושה סוגי נייר לעיצוב פוסטרים:

נייר פוסטר בגימור מט: נייר צילום זה מספק תוצאה חדה ברזולוציה גבוהה. הדפסי מאט אלה מומלצים לפוסטר שיהיה ממוסגר במסגרת פרספקס או זכוכית. קחו בחשבון שגימור מאט, עם רמת רפלקטיביות נמוכה, יגרום לתמונה בפוסטר להיראות עמומה יותר וללא ברק.

נייר פוסטר בגימור מבריק: סוג זה של נייר פוסטר מספק גימור חד, מדהים ומבריק. הדפסת תמונה על נייר מבריק, מתאימה לפוסטר שיהיה תלוי על קיר המשרד שלכם. כרזות נייר בגימור מבריק מאופיינות ברפלקטיביות גבוהה, אשר מצדה מעצימה את התמונה.

נייר פוסטר חצי מבריק / סאטן: כאשר אתם בוחרים בסוג זה של נייר, הפוסטר יציג תמונה חלקה וברורה תוך מזעור רמת הרפלקטיביות. אם בתמונה יש שטחים גדולים בצבעים כהים, עדיף להשתמש בנייר פוסטר חצי מבריק, שיאפשר להציג את התמונה במלוא הדרה. פוסטרים מבריקים למחצה הם בעלי צבעים חיים ומציגים רמת רזולוציה גבוהה מאוד.

מה משמעות משקל הנייר בהדפסת פוסטרים?

ככלל, המשקל של נייר הפוסטר – כלומר, ה-GSM (Grams per Square Meter), צריך להיות לפחות במשקל של 170gsm, על מנת שיוכל להתמודד עם משקל הפוסטר ולמנוע נזקים. עם זאת, רוב המדפסות המודרניות מסוגלות לטפל במשקל של עד 700gsm. מדפסות תעשייתיות גדולות מסוגלות להתמודד עם יותר מ-700gsm, תלוי בצרכים. קחו בחשבון שככול שדירוג ה-gsm יהיה גבוה יותר, כך הנייר יהיה כבד ועבה יותר.

משקלי הנייר שעשויים להתאים לעיצוב פוסטרים

נייר במשקל 130-170gsm – קטגוריית משקל זו מציגה נייר עמיד יותר ומעט כבד יותר, והיא מושלמת לעיצוב הפוסטרים שלכם.

נייר במשקל 170-200gsm – נייר בקטגוריית משקל זו נע באמצע הדרך – בין לנייר לכרטיס. סוג נייר זה משמש לעיצוב פוסטרים יוקרתיים יותר. נייר מצופה ידוע בעיקר בזכות הציפוי הכבד ואיכות ההדפסה הגבוהה.

באיזה נייר לבחור לפוסטר – מט או מבריק?

פוסטרים מבריקים מציעים גימור מבריק ורפלקטיבי, מה שהופך אותם לאלמנטים עיצוביים מעולים. פוסטרים בגימור מאט, לעומת זאת, מתאימים יותר למצבים שבהם אתם מעדיפים למזער את הבוהק ולהדגיש את פרטי הצילום על חשבון הצבעים. הם גם מפחיתים את האור הרפלקטיבי המסיח את הדעת, ומושכים יותר את תשומת לב האנשים.

  • חללים שמתאימים לגימור מבריק או מאט

פוסטרים בגימור מבריק מתאימים לקישוט חדרי כושר, חדרי ילדים, או כל מקום אחר שבו רוצים להציג אור, אישיות וצבע. פוסטרים בגימור מבריק נראים יוקרתיים על קירות בחללים משופעים באור. לעומת זאת, פוסטרים בגימור מט הם אידיאליים לחללים נטולי השתקפויות טבעיות, במיוחד אם אתם רוצים למסגר את הפוסטר במסגרת זכוכית.

  • פוסטרים המתאימים לגימור מבריק או מאט

פוסטרים של דמויות מצוירות, או תמונות הקשורות לספורט, נראים מקסים כשהם מקבלים גימור מבריק, כי מטבע הדברים, תמונות אלה מתפוצצות מצבע ותנועה. לעומת זאת, תמונות בשחור לבן ייראו טוב יותר עם גימור מט, כי ההשתקפות המזערית תאפשר לפרטים בתמונה, לבלוט.