הדפסת קטלוגים למכללה, היא דרך יעילה ומשתלמת למשוך את תשומת לבו של הציבור המתעניין בלימודים אקדמאיים, ולספק לו מידע חיוני בתחום. כאשר הקטלוג מגיע לידי סטודנטים עתידיים, הסקרנות מפתה אותם לפתוח אותו ולעיין בתמונות ובכתבות. לכול קטלוג שהמכללה מדפיסה, יש פוטנציאל להגיע למספר אנשים, כשהוא מועבר מאדם לאדם.

כאשר אתם משכילים לבחור את סוג הנייר הנכון, הדפסת קטלוגים היא אחת מטכניקות השיווק הטובות ביותר ליצירת זיהוי מותג המכללה.

איזה סוג של נייר משמש להדפסת קטלוגים

סוג הנייר שייבחר להדפסת הקטלוג, תלוי במספר גורמים, כולל יעדים ותקציב. קטלוגים לדוגמא של נייר אריזה משמשים לקידום ההרשמה למכללה, ויכולים לכלול, לצד המידע הקשור ללימודים, גם מאמרים ופרסומות. קטלוגים שימושיים לחיזוק מותג המכללה, עם תמונות באיכות גבוהה המדגישות את תחומי הלימוד והמתקנים השונים הזמינים בקמפוס, לטובת הסטודנטים.

הבחירה בסוג הנייר מבחינת המשקל והגימור, תלויה במטרות השיווקיות שהקטלוג אמור להשיג. הגורמים העיקריים הקובעים את עלות הדפסת הקטלוג שלכם הם: כמות ההדפסות, וסוג הנייר (משקל, גימור וגודל).

  • משקל הנייר

ככול שהנייר עבה יותר, כך הוא עמיד יותר, אבל הוא כבד יותר וקשה יותר לקיפול, מה שמקשה על הנשיאה שלו. כתבי עת משתמשים בדרך כלל בנייר דק יותר עבור הדפים הפנימיים ונייר כבד יותר עבור הכריכה. זכרו, שתמיד אפשר לשלב כמה סוגי נייר בתוך הקטלוג, בהתאם לצרכים שלכם.

  • גימור הנייר: ללא ציפוי או עם ציפוי

נייר לא מצופה הוא בחירה מושלמת עבור דפים המכילים טקסט רב. נייר כזה אינו מבריק, מקל על הקריאה ויוצר מראה מאופק ויעיל יותר למטרת פרסום המכללה. נייר לא מצופה הוא גם ידידותי יותר לסביבה כי הוא ניתן למחזור. היעדר ציפוי מאפשר לנייר לספוג ביתר קלות את הדיו, ומקל על השימוש בנייר זה לצורך רישום הערות.

נייר מצופה מוסיף ציפוי אמייל מגן שתורם לגימור מבריק או מט. הציפוי מאפשר יצירת תמונה מדויקת יותר.

  • נייר מבריק עמיד יותר בפני לחות וקריעה. אם אתם מדפיסים בקטלוג תמונות רבות, מומלץ להשתמש בגימור מבריק המספק מראה דינמי המספק צבעים חיים יותר.
  • אם דפי הקטלוג משלבים תמונות וטקסט, תוכלו לשקול גימור מט. גימור מט מציע תמונה מדויקת יותר בהשוואה לנייר הלא מצופה, וכיוון שהוא נטול ברק הוא לא מקשה על קריאת הטקסט כמו הגימור המבריק. גימור מט יוצר קטלוג בעל מראה רב תכליתי שעשוי להתאים למטרות הדפסת הקטלוג שלכם.

לפני שאתם מתחייבים לבחירת הנייר להדפסת הקטלוג, כדאי להדפיס גרסה לדוגמה עם הגרפיקה שלכם, שתעזור לכם לקבוע את המראה היעיל ביותר לקטלוג שלכם.

  • בחירת גודל הנייר

קטלוגים מגיעים בכול הצורות והגדולים, ויכולים להיות בגודל של ספר בכריכה רכה, או בגודל של דפי עיתון. גדלים אחרים, מותאמים אישית, זמינים גם הם בשוק ההדפסות, אבל סביר להניח שהגדלים הסטנדרטיים הם החסכוניים ביותר. בנוסף, מספר הדפים בקטלוג שלכם יקבע את השיטה הטובה ביותר לחיבור דפי הקטלוג.

אחת הדרכים לבחירת גודל הקטלוג היא לקחת נייר הדפסה, משרדי, סטנדרטי, ולהכפיל אותו או לקפל אותו לשניים.

  • הגרפיקה המתאימה לנייר שבחרתם

ככול שאתם ממשיכים לחדד את הפרטים הקשורים להדפסת הקטלוג שלכם, חשוב כמובן להתייעץ עם בית הדפוס. סוג המדפסת שתשמש להדפסת הקטלוג, אמור להדריך אתכם בבחירות שעשויות להיות היעילות והחסכוניות ביותר. בנוסף, הציפיות שלכם לגבי האופן שבו יופיעו הטקסט והגרפיקה על גבי המוצר הסופי, מייצגות מרכיב קריטי לבחירה בסוג הנייר המתאים ביותר להדפסת הקטלוג שלכם.

המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי