כרטיס ביקור מלווה אותנו בכל מקום כך שאם נזהה פוטנציאל להתקשרות עסקית, נוכל לשלוף ולמסור אותו לפרטנר הפוטנציאלי והעיצוב שלו צריך מצד אחד, להרשים ומצד שני, לזקק היטב את המסר של מהו העסק, התמחויות ולהניע לפעולה.

סודות הנייר ביצירת כרטיס ביקור מנצח

הנייר עליו בוחרים להדפיס את הכרטיס הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג וכאשר בוחרים את נייר ההדפסה צריך לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:

הרושם הראשוני – האם מדובר בנייר איכותי שמכבד את בעליו או מגולל סיפור שתרצו לספר. למשל, נייר ממוחזר מתחבר למודעות אקולוגית סביבתית ונייר כרומו הוא נייר יוקרתי שמעיד על השקעה בכל כרטיס וכרטיס.

עובי ומשקל – אלה מרכיבים חשובים מאוד, כי ישנם ניירות עבים במיוחד שיכולים להכביד יותר כאשר נושאים כמות גדולה של כרטיסים ומצד שני, יתכן שהתוצאה תהיה כזאת שהכרטיס יבלוט אצל מי שמקבל הרבה כרטיסי ביקור ביום.
בנוסף, העובי יכול לבוא לידי ביטוי גם בקשיחות ובעמידות גבוהה יותר של הכרטיס, כך שהוא יחזיק מעמד לאורך זמן.

הטקסטורה של הנייר – למרקם של הנייר הנבחר השפעה מהותית על המראה של המוצר וגם על טיב המגע. האם תרצו נייר בעל מרקם אחיד וחלק או נייר בעל טקסטורה מחוספסת.

שאלה של גימור – הגימור אף הוא פקטור בבחירה העיצובית כשיש גימורים מסוגים שונים כמו מאט, מבריק או גימור עמום והכל תלוי באפקט המבוקש כולל חיבור לאופי של בית העסק.
כנ”ל מבחינת ציפויים. יש ניירות מצופים שמקנים ברק או עמידות גבוהה ולרוב גם משפיעים על הדפסה חדה יותר.

עלויות הנייר וההדפסה – יש להתייחס לכך שיש ניירות יקרים יותר מאחרים שיכולים לייקר גם את עלויות ההדפסה במיוחד כאשר מדובר בהדפסה בכמויות של כרטיסים ויש לבחון אם בחירת הנייר אכן עולה בקנה אחד עם תקציב הפרסום והמיתוג שלכם.

איך לעצב את הכרטיס ואצל מי להדפיס

ברגע שנבחר הנייר חשוב מאוד להחליט על האופן בו נעצב את כרטיס הביקור שיתכתב עם השפה המיתוגית המזוהה עם בית העסק.
פלטת הצבעים – חשבו על פלטת הגוונים הנכונה ברקע ובפונטים. מומלץ לבחור צבעוניות המתאימה לפעילות העסקית ובהתאם לקהל היעד.

לרוב צבעים זוהרים או נועזים יפנו לקהל צעיר, לבן הוא גוון סולידי לעסקים שהפעילות שלהם יותר רשמית והם רוצים לייצר פורמאליות. בדקו את החיבורים הנכונים בין גוונים למשל כתב זהב על רקע שחור או שחור על רקע לבן.
מה כותבים על הכרטיס – חשבו על הטיפוגרפיה ועל בחירת הפונטים שיהיו מצד אחד, ברורים וקריאים ומצד שני, ייחודיים.

שימו דגש על הגודל, כדי שיהיה קל לקרוא את מה שכתוב על הכרטיס גם מרחוק ועל בחירת המלל בצורה קפדנית כך שרק מה שחשוב יופיע כולל סלוגן או טיזר ואמצעי התקשורת עם בית העסק. החליטו אם מדובר בכרטיס דו צדדי לכתוב משני צדדיו או למשל, בצד אחד בעברית ובצד השני בשפה אחרת.

קישוטים רלבנטיים – ניתן להוסיף מוטיבים או אלמנטים ואייקונים שמטיבים לבטא את הפעילות העסקית כמו ספל קפה לבית קפה או מחשב לבית עסק שמתמחה בתיקון מחשבים.

חיתוך הכרטיס – שימו לב גם לחיתוך של הכרטיס ואם תרצו אותו בצורניות יוצאת דופן. אם הפינות יהיו מעוגלות או בצורת זיג זג או הגודל יהיה לא סטנדרטי כך שהוא יבלוט מערמת הכרטיסים.
אל תתפשרו על בית דפוס דיגיטלי מומלץ שיכול להדפיס לכם את הכרטיס על הנייר הנבחר בסטנדרט הגבוה ביותר בעלויות אטרקטיביות בזמני אספקה קצרים יחסית.