אריזה היא אחד השיקולים החיוניים ביותר, שכול עסק המבוסס על שיווק מוצרים צריך לקחת בחשבון. לא רק שהאריזה משמשת להגנה על המוצרים שלכם מפני נזקים או זיהומים, אלא שעם העיצוב הנכון, האריזה יכולה לעזור לבדל את המותג שלכם מהמתחרים.

כמו שהשקעה בשולחנות חשמליים במשרד יכולה לעזור לעובדים לשמור על בריאותם ולעבוד ביעילות רבה יותר, כך גם השקעה באריזה איכותית יכולה לעזור לעסק שלכם למכור יותר מוצרים.

בואו לראות כיצד אריזה איכותית תורמת לשורה האחרונה שלכם.

מהי מטרת האריזה?

אריזות קרטון מעוצבות נמצאות בשימושן של חברות שונות במשך שנים רבות. בתחילה, האריזה שימשה למטרה אחת פשוטה – להגן על הפריט בזמן שהוא מועבר או מאוחסן. לדוגמה, אופה עשוי למכור כיכר לחם ולארוז אותה בשקית נייר חומה רגילה, שהלקוח ייקח אתו הביתה.

עם זאת, לאחר המהפכה התעשייתית, הפכה החברה בהדרגה לממוקדת יותר במוצר. היום, לא רק שהאריזה משמשת כהגנה על המוצר, אלא היא גם כלי מיתוגי בעל ערך.

מהי המטרה של האריזות?

הנה סקירה מהירה של 3 מטרות מרכזיות של האריזה:

  • להגן על מוצרים – התפקיד העיקרי של האריזה הוא להגן על המוצר. האריזה מבטיחה שהמוצר לא ישתנה לאורך הדרך עד שהוא מגיע לצרכן. עם זאת, השקעה באריזה איכותית יכולה להפחית משמעותית את מספר המוצרים שיוחזרו על ידי הלקוחות בכול רבעון, עקב הנזק שנגרם להם עד שהגיעו אליהם.
  • לפתות את הלקוחות לקנות – דמיינו שני מוצרים זהים, עומדים על המדף בחנות זה לצד זה. שניהם בעלי אותן תכונות והמחיר שלהם זהה… אלא שאחד מהם ארוז באריזה תוססת וצבעונית בעוד השני נראה סתם משעמם. באיזה מהם הלקוחות יבחרו? כנראה שבמוצר עם האריזה הצבעונית. במקרים רבים, השקעת מאמץ נוסף באריזה, מאפשרת לעסק לגבות מחיר גבוה יותר עבור מוצר שהוא כמעט זהה למתחרים שלו.
  • לבנות את זיהוי המותג – אריזה עוזרת ללקוחות להכיר ולזהות את המותג שלכם. כאשר הם רואים את הלוגו והצבעים המאפיינים את המותג שלכם פעם אחר פעם, בסופו של דבר הם יוכלו לזהות מי יצר את המוצר, תוך שבריר שנייה.

אריזה איכותית – למה היא חשובה?

הנה שתיים מתוך רשימה ארוכה של סיבות:

  • האריזה משפיעה על החלטות הרכישה של צרכנים

אף פעם אל תשכחו שיש לכם רק הזדמנות אחת ליצירת רושם ראשוני על משקיעים, על לקוחות או על יחסי הציבור והשיווק של המוצרים שלכם. סקר שנערך בארה״ב קבע כי 72% מהמשתתפים אמרו שהחלטת הרכישה שלהם מושפעת מהאריזה. חוץ מזה, האריזה היא לעתים האינטראקציה הראשונה של הלקוחות עם העסק שלכם.

כדי להיות תחרותיים, לא מספיק להציע את המוצרים הטובים ביותר, צריך לשים לב גם לשילוב שבין מוצרים איכותיים ואריזות ראויות לציון.

  • האריזה מעודדת רכישות חוזרות

ניהול עסק יכול להיות יקר. צריך לשלם לעובדים, לרכוש אספקה, לשלם השכרה ועוד. לכן, חשוב מאוד לבנות זרמי הכנסה חוזרים. ואחת הדרכים הטובות ביותר להשיג זאת היא עידוד קונים חדשים להפוך ללקוחות חוזרים.

מה שיפה באסטרטגיה זו, היא שאתם לא צריכים לשכנע את הלקוחות החוזרים לקנות את המוצרים שלכם. אם הם כבר רכשו מכם, והיו מרוצים מהמוצר שלכם, לא תהיה להם בעיה לשוב ולקנות מכם.

לעומת זאת, רכישת לקוחות חדשים דורשת עבודה רבה יותר. קודם כל צריך ליצור מודעות למותג, אחר כך להסביר מדוע המוצר שלכם עדיף על פני המתחרים, ולבסוף להציע שהמחיר שלכם הוגן.

לכן, עדיף לעודד לקוחות חוזרים. תוכלו לעשות זאת אם תשקיעו קצת זמן בשיפור אריזת המוצר שלכם. לקוחות מעידים שיש סיכוי שיחזרו לרכוש מוצר אם זה מגיע באריזת פרימיום.