איך אתם יודעים כבר מרחוק שהגעתם לסניף של מקדונלד’ס או שהחנות מוכרת מכשירי אפל? אתם מזהים מיד את הלוגו של המותג שנחרט לעומק בזיכרונכם.
מומחי המותג עשו עבודה טובה ביצירת ועיצוב לוגואים שאנשים יפנימו וייצגו גם את סט הערכים הנלווה של כל אחד מהמותגים.

מדוע לוגו כה חשוב להצלחה העסקית?

לוגו הוא סימן ההיכר, הייצוג של בית העסק ובעל השפעה כבירה על הדרך בה הלקוחות יתפסו את הפעילות העסקית שלכם ולכן, חשוב להשקיע ביצירתו חשיבה אסטרטגית, כולל חקר שווקים ומספר סקיצות עד קבלת התוצר המוגמר אשר יעביר מבחינתכם ומבחינת הלקוחות את האופי והמהות של העסק באופן האולטימטיבי.

בבואכם לעצב את הלוגו, חשוב מאוד שתיזכרו את המטרות שלשמן אתם מעצבים מלכתחילה לוגו: ראשית, שהוא יהיה בלתי נשכח, שנית, שהוא יעביר את המסרים החשובים לכם ביותר, שלישית, שהוא ילווה אתכם לאורך תקופה ארוכה על מנת שתוכלו להשתמש בו על כל מוצרי קידום המכירות, הניירת המשרדית והאביזרים מבית העסק.

שיקולים חשובים בעיצוב לוגו

בבניית לוגו שאלו את עצמכם באיזה עולם תוכן אתם פועלים ומי קהל הלקוחות אליו תרצו להגיע. אפיון קהל היעד הוא קריטי, כיוון שיש לקוחות שמתחברים יותר ללוגואים סולידיים ופורמאליים בעוד אחרים ללוגואים קצביים ססגוניים ונועזים. בנוסף, מה יהיה בלוגו שיתקשר היטב את תחום הפעילות העסקית שלכם מבחינת קווי מתאר, צבעוניות, אלמנטים או מוטיבים של ייצוגים מעולם התוכן הרלבנטי.
זכרו שאתם רוצים שמי שיסתכל על הלוגו שלכם יפיק ממנו אסוציאציות חיוביות ויבין גם מיד במה אתם עוסקים. חשבו גם על הסטייל של הלוגו – נקי, מודרני, מחוספס, רטרו גם לפי החיבור המשוער מצד הלקוחות שלכם לסגנון שמאפיין את הלוגו וגם לפי הפעילות העסקית שלכם.

ניתן לבחור סמלים מוכרים שמתקשרים לאופי הפעילות העסקית, אך להוסיף טוויסט או לתת טאץ’ ייחודי – לתפוס “בעלות” על הסמל בדרך שתייחד אתכם ותבדל את העסק שלכם מעסקים של אחרים.
מבחינת פלטת צבעים, גם במקרה הצבע לצבע יש עוצמה רבה והוא יכול לבטא את ערכי המותג בין אם מדובר בצבעים שקטים שמסמלים שלווה או צבעוניות עזה של מותג חדשני או שפונה לצעירים, ירוק למותג שעוסק בפעילות סביבתית או רוצה לשדר צמיחה מתמשכת.

מעבר לצבעוניות השלטת, בין אם מדובר בגוון אחד נבחר או בשילוב בין צבעים כמו גוון ניטראלי וצבע בולט שלוכד את תשומת הלב, יש חשיבות רבה גם לטיפוגרפיה לבחירת בפונטים לפי התחושות שתרצו שהלוגו יעביר והאם יישא גם סלוגן או יגיע בפני עצמו.

לעיתים יהיה צורך לבצע אדפטציות קלות ללוגו כך שיתאים למדיומים שונים. לכן כדאי ליצור מספר גרסאות של הלוגו הן מבחינת גדלים והן מבחינת התאמה לסוג המדיום.

שימושים אפקטיביים בלוגו למיתוג

לאחר פיתוח הלוגו חשוב שתשתמשו בו על מנת לבצע תהליך של הפנמתו בקרב הלקוחות. הדפיסו את הלוגו כך שיתנוסס על כל אחד ממוצרי החברה הממותגים ליצירת זהות אחידה כמו למשל, מכתבים, ניירת משרדית, שקיות נייר, מארזים, מעטפות, עטים, אתר החברה, ברושורים וכמובן כרטיסי ביקור.

תוכלו ללוות את מהלך ההשקה של הלוגו והמיתוג החדש באירוע חגיגי או בהודעה מיוחדת ללקוחות. הטמיעו את הלוגו ככל שתוכלו עד שהלקוחות יתרגלו ללוגו ולמיתוג החדש – היו עקביים כי לעיתים מדובר בתהליך ארוך.
אומנם תוכלו לעצב לוגו בעצמכם, אך התהליך מורכב מדי ודורש היכרות עם כלים מתקדמים, שווקים, חשיבה שיווקית ואסטרטגית וביצוע מקצועי וזו הסיבה שבפיתוח לוגו חשוב לפנות למקצוענים על מנת שיעצבו עבורכם לוגו שילווה אתכם בנאמנות לאורך הפעילות העסקית.