פייפרנט ואיכות הסביבה

פייפרנט שמה לה למטרה את נושא איכות הסביבה, אנו מייבאים נייר קרטון ומוצרי נייר ממפעלי נייר בעלי תו תקן אקולוגי. FSC הינו ארגון בינ”ל ללא כוונות רווח אשר מספק תו תקן בינלאומי למוצרי יער  שייצורם לא השחית את הסביבה.

הגוף קבע כללים לניהול היערות כמו למשל:

• איסור להמיר יערות או כל סביבה טבעית אחרת
• איסור על שימוש בכימיקלים רעילים
• מפעלים ללא שחיתות ומילוי אחר הוראות החוק
• ניהול הולם ומתאים לאזורים הזקוקים להגנה מיוחדת

בעלי יערות וספקים העומדים בתנאים הדרושים, יכולים להגדיר את התאית שלהם המשמעות היא שחומר הגלם הגיע מיערות מפוקחים  FSC מוסמכת ולהשתמש בלוגו ומנוהלים בהתאם לצרכים סוציאליים, כלכליים ואקולוגיים.
בתהליך ייצור הנייר יש שימוש בחומרים כימיקלים ופיגמנטים רבים המזהמים את האוויר והסביבה ומסוכנים לבריאות ולכן חשוב שהמפעל יעבוד על פי תקנים והנחיות המגבילים את השימוש בחומרים המסוכנים.
הארגון מספק מנגנון ביטוח לאנשי רכש של מוצרי עץ ונייר, כך שידעו כי הם רוכשים מיערות מוסדרים ומנוהלים על פי תקנים. בארגון חברים 35 מערכות לאישור יערות.

המקורות העיקריים של העץ לתעשיית הנייר הינם עצים מיוחדים המגודלים בסקנדינביה, אמריקה ועוד. במדינות אלו, קיימים חוקים ירוקים מתקדמים המחייבים, בין השאר, שתילת  עצים על כל עץ שנכרת.
מחקרים מראים כי השטחים הירוקים דווקא גדלו בשל החוקים הללו. אלו עצים שמגדלים במיוחד עבור תעשיית הנייר ואינם נלקחים מיערות טבעיים, טרופיים, שמורות טבע וכו’.